Default Image

Related Posts Widget

Article Navigation

Contact Us Form

404

Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist. Back Home

Μανιτάρια στον Άρη; Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι βρήκαν στοιχεία για ζωή στον Άρη, αλλά η μελέτη χαιρετίζεται με σκεπτικισμό

Μέσω μιας ανάλυσης των εικόνων που ελήφθησαν από τους περιηγητές της NASA Opportunity και Curiosity, οι συγγραφείς μιας μελέτης ισχυρίζονται ότι βρήκαν στοιχεία μυκήτων στον Άρη, όμως η έρευνα αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από την επιστημονική κοινότητα. Το Perseverance Rover της NASA βρίσκεται στον Άρη αναζητώντας σημάδια ζωής και το ελικόπτερο Ingenuity της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας πραγματοποιεί τις πρώτες ιστορικές πτήσεις του στον Κόκκινο Πλανήτη. Αλλά τις τελευταίες ημέρες, έγινε λόγος για τον Άρη για άλλη αιτία, καθώς σύμφωνα με μια μελέτη, μανιτάρια φαίνεται να αναπτύσσονται στον Κόκκινο Πλανήτη.

Ο τίτλος της μελέτης που αναμένεται να δημοσιευθεί στο περιοδικό Advances in Microbiology, είναι "Μανιτάρια στον Άρη; Στοιχεία ανάπτυξης και συμπεριφοράς από διαδοχικές εικόνες ". Η μελέτη περιλαμβάνει μια ανάλυση των εικόνων που ελήφθησαν από τους οδηγούς Opportunity και Curiosity της NASA, καθώς και φωτογραφίες που ελήφθησαν από το Mars Reconnaissance Orbiter. Χρησιμοποιώντας κόκκινους κύκλους για να επισημάνουν ορισμένα χαρακτηριστικά, οι 11 συγγραφείς της μελέτης, που ανήκουν σε διάφορα ιδρύματα και από διάφορες χώρες, δείχνουν μια σειρά δομών που μοιάζουν πολύ με βράχους αλλά και σαν ένα είδος μανιταριού, γνωστό ως vescia.

"Οι μύκητες αναπτύσσονται σε περιβάλλον που εχει έντονη ακτινοβολία. Διαδοχικές φωτογραφίες τεκμηριώνουν ότι τα είδη του Άρη που μοιάζουν με μανιτάρια αναδύονται από το έδαφος και αυξάνονται σε μέγεθος, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που μοιάζουν με μανιτάρια vescia", αναφέρει η μελέτη. Οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι ο αριθμός των λευκών κηλίδων σε μια συγκεκριμένη περιοχή αυξήθηκε για αρκετές ημέρες, υποδηλώνοντας ότι αυτό μπορεί να εξηγηθεί μόνο από την ανάπτυξη νέων μυκήτων.

Υπήρχαν επίσης σημάδια χιλιάδων σχημάτων που μοιάζουν με αράχνη που μεγάλωσαν μέχρι 300 μέτρα την άνοιξη και εξαφανίστηκαν το χειμώνα. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, το σχέδιο "επαναλαμβανόταν κάθε άνοιξη και θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει τεράστιες αποικίες μαύρων μυκήτων, καλουπιών, λειχήνων, φυκών, μεθανογόνων και ειδών που μειώνουν το θείο." Η NASA είχε προηγουμένως ισχυριστεί ότι αυτά τα τεράστια σχήματα που μοιάζουν με αράχνη είναι αποτέλεσμα της τήξης εποχιακού διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, οι συγγραφείς της μελέτης υποστηρίζουν ότι ο πάγος διοξειδίου του άνθρακα δεν είναι μαύρος αλλά ημιδιαφανής λευκός, δηλώνοντας ότι στην πραγματικότητα αποτελούνται από τεράστιες αποικίες μυκήτων και άλλων ζωντανών ειδών.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς, οι εικόνες δείχνουν ότι μερικοί μύκητες επανεμφανίζονται αφού καταστράφηκαν και είδη παρόμοια με τα μαύρα μύκητο-βακτήρια, θα άρχιζαν ακόμη και να αναπτύσσονται στα ίδια σημεία. "Η ανάπτυξη, η κίνηση και οι αλλαγές στο σχήμα και τη θέση αποτελούν συμπεριφορά και υποστηρίζουν την υπόθεση ότι υπάρχει ζωή στον Άρη", αναφέρουν οι συγγραφείς. Ωστόσο, αναγνωρίζουν ότι "οι ομοιότητες στη μορφολογία δεν είναι απόδειξη της ζωής" και ότι "άγνωστα ορυκτά, διάβρωση και γεωλογικές δυνάμεις", θα μπορούσαν να εξηγήσουν τα χαρακτηριστικά στις εικόνες.

Αυτά τα νέα, αν αποδειχθούν αληθινά, θα είναι τα μεγαλύτερα νέα της χιλιετίας και σίγουρα θα δημοσιευθούν στα μεγαλύτερα περιοδικά στον κόσμο, όπως για τη φύση ή την επιστήμη. Ο λόγος για τον οποίο αυτή η μελέτη δεν έχει μεγάλη πίστωση είναι ότι οι συγγραφείς έχουν ιστορικό αβάσιμων ισχυρισμών. Συγκεκριμένα, η συμμετοχή του Rhawn Gabriel Joseph υπονομεύει την αξιοπιστία ολόκληρου του έργου. Με την ονομασία Space Tiger King, ο Jospeh έχει περάσει δεκαετίες ισχυριζόμενος ότι η ζωή έχει ήδη ανακαλυφθεί σε άλλους πλανήτες. Στη δεκαετία του 1970, άρχισε να ισχυρίζεται ότι το Viking lander της NASA βρήκε βιολογική ύλη, παρά το γεγονός ότι η αμερικανική υπηρεσία ισχυρίστηκε το αντίθετο. Αφού δημιούργησε το δικό του περιοδικό, υπέβαλε αγωγή εναντίον της NASA για να την αναγκάσει να ερευνήσει μια δομή που ισχυρίστηκε ότι έμοιαζε με έναν "φερόμενο βιολογικό οργανισμό", που αργότερα αποδείχθηκε ότι ήταν βράχος.

Το 2019, κατάφερε να δημοσιεύσει μια μελέτη στο περιοδικό Astrophysics and Space Science. Χρησιμοποιώντας κοκκώδεις εικόνες που τραβήχτηκαν από έναν ρώσο εκφορτωτή που πέρασε μόλις 127 λεπτά στην επιφάνεια της Αφροδίτης το 1982, η μελέτη υποστήριξε ότι ορισμένες από τις μορφές μοιάζουν με μανιτάρια. Ωστόσο, το περιοδικό απέσυρε τη μελέτη τον Οκτώβριο του 2020, υποστηρίζοντας ότι "το άρθρο προσφέρει μια ανεπαρκή κριτική αξιολόγηση του υλικού που παρουσιάζεται και της βιβλιογραφίας που αναφέρεται, και δεν παρέχει μια σταθερή βάση για τις κερδοσκοπικές αξιώσεις που διατυπώνονται στο άρθρο, οι οποίες, για αυτούς ειδοποίηση, ακυρώνει τα συμπεράσματα που συνήχθησαν ".

Προφανώς, η ύπαρξη μυκήτων στον Άρη δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς και όλοι θα ήταν ενθουσιασμένοι αν αυτό ήταν αλήθεια. Ωστόσο, δεδομένης της πειστικής φύσης των στοιχείων και της φήμης του Jospeh, η ύπαρξη μυκήτων στον Άρη φαίνεται απίθανη.

Πηγή : Meteoweb.eu